Transparantie over formule-feiten

Gepubliceerd op 19 juni 2021 om 10:11

Ze willen duidelijk, transparant en eerlijk zijn naar de consument. Op Europees niveau is er tot op heden nog geen terminologische norm vastgesteld die het gebruik van de woorden 'natuurlijk' en 'biologisch' door een cosmeticabedrijf regelt om zijn producten te definiëren.

 

Daarom hebben ze hun eigen duidelijke en eenvoudige informatietool gemaakt: formulefeiten.

Het is een soort productidentiteitskaart die aanwezig is op elke afzonderlijke cosmetica van  Phytorelax Laboratories , zijn functie is om de consument snel de belangrijkste informatie over de samenstelling van de formule en de verpakking te communiceren. 

Formula Facts specificeert ook het percentage natuurlijkheid in de cosmetica zelf, zodat de consument naar een geïnformeerde consumptie kan worden geleid. Altijd uit hoofde van het transparantiebeginsel hebben ze ervoor gekozen om gemakkelijk te begrijpen woorden te gebruiken om enkele van de belangrijkste ingrediënten waaruit de cosmetica bestaat te beschrijven, waardoor ze consumenten helpen die minder gewend zijn aan wetenschappelijke taal die moeite hebben om de INCI-lijst te ontcijferen, hoe aanwezig ook op onze producten.

 

Reactie plaatsen

Reacties

Er zijn geen reacties geplaatst.